مشاوره دیجیتال مارکتینگ
ارائه راه حل های یکسان برای همه کسب و کارها پاسخگو نیست. در موارد زیادی لازم است مشکلات و چالش های کسب و کار شما از نزدیک بررسی شود و راه حلی متناسب با چالش شما ارائه شود. ارائه راه حل اختصاصی قابل اجرا، بستگی به شناخت کافی از دو عامل اثرگذار دارد. از یک طرف نوع مشکل و دلایل ایجاد آن و از سوی دیگر راه حل و امکان اجرای آن. در حقیقت راه حل ها باید متناسب با ظرفیت های موجود در سازمان شما طراحی شوند. مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد تا این راه حل را به درستی پیدا کنید و با هماهنگی بین اقدامات و زمان به نتیجه مورد نظر برسید.

زمینه های مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
هرآنچه برای رسیدن به اهداف خود در بازار دیجیتال نیاز دارید را یکجا دریافت کنید. مشاوره دیجیتال مارکتینگ گام به گام راه را نشان خواهد داد.
مشاوره راه اندازی وب سایت
همه اصولی که باید در طراحی وب سایت خود رعایت کنید تا بهترین بازخورد ممکن را دریافت کنید در خدمت راه اندازی وب سایت ارائه خواهد شد
مشاوره طراحی پلن بازاریابی
اگر هنوز برنامه بازاریابی خود را تدوین نکردهاید فرصت خوبی است که قبل از آن از خدمات مشاوره طراحی پلن بازاریابی استفاده کنید و یک پلن باکیفیت تدوین کنید.
مشاوره برندینگ
از تدوین سند برند، صدای برند و هویت برند تا کسب جایگاه در خاطر مشتریان را در پکیج مشاوره برندینگ دریافت خواهد کرد
مشاوره راه اندازی کسب و کار آنلاین
یک تجارت موفق و سودآور را از کجا و چگونه باید شروع کنید؟ به این سوال مشاورین دیجیتال مارکتینگ پاسخ خواهند داد
مشاوره سئو
همانطور که گفتیم سئو یکی از موارد مهم در دیجیتال مارکتینگ برای جذب کاربران آماده اقدام است. با دریافت مشاوره می توانید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنید.
منظور از مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟
منظور از تبلیغات بکارگیری یکی از روش های اسپانسری، اینفلوئنسری یا بلاگری است که موجب می شود کاربران واقعی با اختیار خودشان پیج شما را دنبال کنند. این روش ها علاوه بر اینکه کاربر واقعی را به پیج شما هدایت می کند، موجب می شود تا تعامل بالایی با پیج شما داشته باشند. با توجه به اینکه این سه روش در دسترس همه نیست، تیم رزسا راه رسیدن به هدف را برای شما کوتاه کرده تا علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ی خود بازخورد بهتری هم از تبلیغات دریافت کنید. یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ حتی در زمینه های محلی مانند طراحی سایت در اصفهان، سئو در اصفهان و یا دیجیتال مارکتینگ در اصفهان نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و محدود به یک منطقه یا کسب و کار خاص نمی شود!
چرا مشاوره دیجیتال مارکتینگ؟
چون معتقدیم راهحلهای عمومی هنوز راه حل نیستند و باید براساس موقعیتی که ما در آن هستیم و هدفی که میخواهیم به آن برسیم پالایش شوند. وقتی صدها گزینه روی میز داشته باشید در حقیقت هیچ گزینه ای ندارید؛ چون نمیدانید کدام را باید انتخاب کنید. مشاوره دیجیتال مارکتینگ یعنی پیدا کردن راه حل اختصاصی شما از میان صدها راه موجود و ممکن در دنیای گسترده دیجیتال مارکتینگ که نتیجه آن رهایی از سردرگمی و زودتر به مقصد رسیدن است. حتی اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید و حتی اگر کارمندانی را برای دیجیتال مارکتینگ استخدام کردهاید بازهم از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بی نیاز نیستید چون هنوز یک سوال مهم باقی مانده است. کدام راه حل دقیقا برای پیروزی کسب و کار شما خلق شده است؟
مشاوره دیجیتال مارکتینگ چه ضرورتی دارد؟
برای پاسخ به این سوال اجازه دهید مثالی را با هم مرور کنیم. تصور کنید که قصد دارید برای یک کار مهم به سمت دیگر شهر بروید و باید برای این کار از خیابانها و چهارراههای مهم شهر عبور کنید. در این ساعت از روز خیابانها و چهارراههای اصلی شلوغ هستند و نمیدانید از کدام راه باید بروید که به موقع به مقصد برسید. ناگهان فکری به ذهنتان خطور میکند. سر اولین خیابان کنار ایستگاه تاکسی نگه میدارید و با چند راننده تاکسی مشورت میکنید. نتیجه این مشورت پیدا کردن سریعترین مسیر ممکن است. آنها نه تنها بین همه راههای اصلی و فرعی ممکن بهترین راه را به شما پیشنهاد میدهند که چند کوچه فرعی و میانبر هم به شما معرفی میکنند تا به دور از ترافیک مرکز شهر بتوانید مسیر خود را تا مقصد کوتاهتر کنید. در این مثال دو موضوع ضرورت مشاوره و کار مشاور به خوبی نمایان است. شما کسب و کاری دارید یا میخواهید کسب و کاری را راهاندازی کنید. در این مسیر یک هدف مهم دارید. کسب و کاری سودآور و البته پایدار میخواهید. حال از مسیرهای پرچالش موجود کدام راه را انتخاب میکنید؟ فراموش نکنید بودجه و انرژی شما محدود است. پس مدت زمان زیادی نمیتوانید در راه باشید و هرچه سریعتر باید به مقصد برسید. در اینجاست که مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند با ظرفیت موجود به نقطه امن کسب و کار خود برسید و سپس آن را توسعه دهید.
طراحی استراتژی:
استراتژی در لغت به معنای چینش سربازان و یگانهای رزمی به نحوی است که دست برتر را در جنگ علیه دشمن ایجاد کند. در بازاریابی هم به معنای آن است که از ظرفیت و امکانات خود به گونهای استفاده کنیم که بتوانیم رقبای خود را در کسب و کار پشت سر بگذاریم و به میزانی که قدرت عرضه کردن داریم مشتری جذب کنیم.
برندسازی و توسعه برند
مفهوم برند این است که وقتی نام محصول یا خدمات شما به گوش مشتری میرسد آن را همراه با نام تجاری شما تصور کند. اگر میخواهید به چنین جایگاهی برسید از مشاوره برندینگ استفاده کنید.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی امروزه یکی از بازوهای مهم بازاریابی دیجیتال محسوب میشوند. نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال به قدری پررنگ شده که موضوعی تحت عنوان سوشال مدیا مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده است. بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران حول محور اینستاگرام و لینکدین شکل گرفته است. به شبکه های اجتماعی امروزه میتوان به عنوان نوع جدید و امروزی اینباکس در ایمیل نگاه کرد. با این تفاوت که کاربران انتخاب میکنند چه چیزی دریافت کنند. اگر بتوانیم کسب و کار خودمان را به گونهای در شبکه های اجتماعی مطرح کنیم که کاربران ما را در اینباکس خود قرار دهند، میتوانیم از این فرصت برای ارائه پیشنهادات فروش استفاده کنیم. به همین دلیل یکی از خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها، مشاوره بازاریابی شبکه های اجتماعی است.
تحلیل کسب و کار:
منظور از تحلیل کسب و کار، بررسی وضعیت فعلی کسب و کار، شناسایی ضعفها و ظرفیتها، شناسایی رقبا، شناسایی دقیق هویت مشتریان، نحوه تاثیرپذیری، علایق و عادتهای خرید آنها و هر موضوع دیگری است که به سه سوال که هستیم؟ کجا هستیم و کجا باید برویم پاسخ بدهد.
سئو و افزایش رتبه گوگل
گوگل منشاء ترافیک ارگانیک وب سایتها و ارجاع کاربران آماده اقدام است. به همین دلیل موضوع سئو یکی از مهمترین موضوعات در دیجیتال مارکتینگ است. پکیج مشاوره سئو کمک میکند تا در رقابت سنگین وب سایتها در گوگل به جایگاه مناسب برسید.
بازاریابی محتوایی
به ایجاد و به اشتراک گذاری انواع محتوای آنلاین مانند پست بلاگ، ویدئو و پست شبکه های اجتماعی به منظور ایجاد علاقه نسبت به محصول یا خدمات، بازاریابی محتوایی می گوییم. در بازاریابی محتوایی به صراحت یک برند، محصول یا خدمت را تبلیغ نمی کنیم؛ بلکه تلاش میکنیم با افزایش آگاهی مخاطب، ارائه راهحلهایی برای زندگی بهتر و یا راهنمایی پیش از خرید، جایگاهی در ذهن و قلب او پیدا کنیم و با شکل دادن رابطهای نانوشته میان خود و مخاطبمان زمینهای فراهم کنیم که در هنگام خرید برند ما را انتخاب کند. این عملیات نسبتا پیچیده و زمانبردار نیازمند نقشه راه، تحلیل منظم و بهبود مسیر پیشرفت است و نقش مشاوره دیجیتال مارکتینگ ارائه راهنمایی در این سه نقطه از مسیر است.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی را شامل میشود؟
شاید مهم ترین ویژگی یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ اشراف بر طراحی پلن بازاریابی است. اولین کاری که لازم است یک مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفهای انجام دهد، طراحی یک نقشه راه دقیق و حساب شده است. این نقشه راه شامل تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما، شناسایی ضعفها و ظرفیتهای شما، شناسایی عوامل خارجی اثرگذار بر بازار محصولات شما، شناسایی شخصیت مشتریانتان و در نهایت طراحی استراتژی و اقدامات لازم برای عملیات دیجیتال مارکتینگ است. این کاملا بدیهی است که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید به دانشهای سئو، UI و UX، مارکتینگ، کپی رایتینگ و بازاریابی محتوایی تسلط داشته باشد. او همچنین باید ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال مانند گوگل آنالیتکس، Moz، الکسا، semrush و Ahrefs را بشناسد. اما تسلط بر ابعاد مختلف بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی محتوایی، ویدئو مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، سوشیال مارکتینگ و تبلیغات کافی نیست.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ حرفهای کسی است که میداند شما چگونه باید با بکارگیری مهارتها و ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ سهم خود را در بازار دیجیتال توسعه دهید و به شما یک برنامه اقدامات جامع قابل اجرا و قابل تحلیل ارائه میدهد. این موضوع درست مانند تفاوت گرافیست و فتوشاپیست است. زمانی که طراحی گرافیک تازه رونق یافته بود، عده زیادی برای یادگیری طراحی گرافیک آموزشهای فتوشاپ را دنبال میکردند. من آن زمان از خود میپرسیدم چگونه کسی که ابتدایی ترین مهارتهای گرافیک را ندارد، طراحی و فرم را نمیشناسد، رنگ شناسی نخوانده است و درک تجمسی ندارد میتواند پشت فتوشاپ بنشیند و یک طرح گرافیکی خوب طراحی کند؟! همین سوال را امروز باید در مورد کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هم پرسید. چگونه کسی که با دانش بازاریابی، برندینگ، مدیریت کسب و کار و علوم ارتباطات و تبلیغات آشنایی ندارد، میتواند با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به یک کسب و کار برای رشد و پیشرفت کمک کند؟ بیتردید چنین افرادی میتوانند بخشی از مشتریان را که آماده خرید هستند جذب کنند؛ ولی نمیتوانند بخش دیگری که نیاز به انگیزش و متقاعدسازی دارند را ترغیب به خرید نمایند.
سئو و افزایش رتبه گوگل
گوگل منشاء ترافیک ارگانیک وب سایتها و ارجاع کاربران آماده اقدام است. به همین دلیل موضوع سئو یکی از مهمترین موضوعات در دیجیتال مارکتینگ است. پکیج مشاوره سئو کمک میکند تا در رقابت سنگین وب سایتها در گوگل به جایگاه مناسب برسید.
تحلیل کسب و کار:
منظور از تحلیل کسب و کار، بررسی وضعیت فعلی کسب و کار، شناسایی ضعفها و ظرفیتها، شناسایی رقبا، شناسایی دقیق هویت مشتریان، نحوه تاثیرپذیری، علایق و عادتهای خرید آنها و هر موضوع دیگری است که به سه سوال که هستیم؟ کجا هستیم و کجا باید برویم پاسخ بدهد.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی امروزه یکی از بازوهای مهم بازاریابی دیجیتال محسوب میشوند. نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال به قدری پررنگ شده که موضوعی تحت عنوان سوشال مدیا مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده است. بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران حول محور اینستاگرام و لینکدین شکل گرفته است. به شبکه های اجتماعی امروزه میتوان به عنوان نوع جدید و امروزی اینباکس در ایمیل نگاه کرد. با این تفاوت که کاربران انتخاب میکنند چه چیزی دریافت کنند. اگر بتوانیم کسب و کار خودمان را به گونهای در شبکه های اجتماعی مطرح کنیم که کاربران ما را در اینباکس خود قرار دهند، میتوانیم از این فرصت برای ارائه پیشنهادات فروش استفاده کنیم. به همین دلیل یکی از خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها، مشاوره بازاریابی شبکه های اجتماعی است.
طراحی استراتژی:
استراتژی در لغت به معنای چینش سربازان و یگانهای رزمی به نحوی است که دست برتر را در جنگ علیه دشمن ایجاد کند. در بازاریابی هم به معنای آن است که از ظرفیت و امکانات خود به گونهای استفاده کنیم که بتوانیم رقبای خود را در کسب و کار پشت سر بگذاریم و به میزانی که قدرت عرضه کردن داریم مشتری جذب کنیم.
برندسازی و توسعه برند
مفهوم برند این است که وقتی نام محصول یا خدمات شما به گوش مشتری میرسد آن را همراه با نام تجاری شما تصور کند. اگر میخواهید به چنین جایگاهی برسید از مشاوره برندینگ رزسا استفاده کنید.
بازاریابی محتوایی
به ایجاد و به اشتراک گذاری انواع محتوای آنلاین مانند پست بلاگ، ویدئو و پست شبکه های اجتماعی به منظور ایجاد علاقه نسبت به محصول یا خدمات، بازاریابی محتوایی می گوییم. در بازاریابی محتوایی به صراحت یک برند، محصول یا خدمت را تبلیغ نمی کنیم؛ بلکه تلاش میکنیم با افزایش آگاهی مخاطب، ارائه راهحلهایی برای زندگی بهتر و یا راهنمایی پیش از خرید، جایگاهی در ذهن و قلب او پیدا کنیم و با شکل دادن رابطهای نانوشته میان خود و مخاطبمان زمینهای فراهم کنیم که در هنگام خرید برند ما را انتخاب کند. این عملیات نسبتا پیچیده و زمانبردار نیازمند نقشه راه، تحلیل منظم و بهبود مسیر پیشرفت است و نقش مشاوره دیجیتال مارکتینگ ارائه راهنمایی در این سه نقطه از مسیر است.
با حضور مشاوره دیجیتال مارکتینگ، در سازمان شما چه تغییری ایجاد خواهد شد؟
هرچند هنوز هم هستند افرادی که از مشورت کردن گریزاناند؛ ولی دریافت مشاوره در اکثر موارد موجب میشود بهترین مسیر را برای رسیدن به موفقیت پیدا کنید. اجازه دهید ببینیم نتیجه نهایی حضور یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ با تجربه در کنارتان چه مزایایی برای سازمان شما خواهد داشت؟
جلوگیری از اتلاف هزینه ها:
درست مثل جلوگیری از پیمودن راهی که نمیدانید به مقصد میرسید یا نه
برندسازی و توسعه برند
مانند راهی که مرد عطار برای عبور از کوه نشان داد که کم مخاطره و ساده بود
افزایش سودآوری:
وقتی کسب و کار شما به نقطه امن رسید میتواند سودآوری را آغاز کند. سودآوری از زمانی شروع میشود که هزینههای شما دیگر هزینه نباشند؛ بلکه پلهای برای جذب سود باشند.
توسعه بازار:
وقتی که ظرفیت بازار خود را در دست گرفتید، زمان آن است که بازار جدیدی ایجاد کنید و بازار خود را توسعه دهید. در این موضوع مهم نقش مشاور دیجیتال مارکتینگ نقشی پررنگ است؛ چرا که پا را از چارچوبهای موجود فراتر گذاشتن و دنبال کردن اهداف بزرگتر، چالشهای بیشتری را هم به همراه دارد و مشاوره دیجیتال مارکتینگ به عبور از این چالشها کمک خواهد کرد.
رشد کسب و کار:
افزایش تعداد کارمندان، توسعه کاتالوگ محصولات و خدمات، بهبود کیفیت محصولات و خدمات، توسعه محیط کار و البته افزایش درآمد و سودآوری شرکت، چیزهایی است که مالکان کسب و کارها به آن علاقه مند هستند. رشد و موفقیت نیازمند برنامه است. مشاوره دیجیتال مارکتینگ میتواند در تدوین این برنامه و پیگیری آن به شما کمک کند.
هدفمند شدن هزینهها:
متمرکز شدن هزینهها روی راهی که مطمئن هستید به نتیجه میرسد.
سئو و افزایش رتبه گوگل
مانند رسیدن مرد داستان ما به شهری که پشت کوه بود.
نجات از سردرگمی در تصمیمگیریها:
به کلافه شدن و متوقف شدن شما پایان میدهد چون شک و تردید در مسیر تجارت سم مهلکی است که موجب به هدر رفتن هزینهها و زمان خواهد شد.
با حضور مشاوره دیجیتال مارکتینگ، در سازمان شما چه تغییری ایجاد خواهد شد؟
کسب و کارها همواره وابسته به مشتری هستند. هر کسب و کاری خدمات یا محصولاتی دارد که برای حل یک مشکل و در نتیجه بهبود زندگی مردم ایجاد شده است. مشاوره دیجیتال مارکتینگ موجب میشود مشتریان خود را به طور دقیق شناسایی کنید. بتوانید آن ها را پیدا کنید. با آن ها ارتباط برقرار کنید. اعتمادشان را جلب کنید و در نهایت محصولات و خدمات خود را به آن ها معرفی کنید تا آن را بخرند و مصرف کنند. وظیفه مشاوره دیجیتال مارکتینگ در یک جمله ارائه راهکارهایی برای متصل کردن مشتریان به کسب و کار شماست و به این ترتیب موجب بهبود و رشد کسب و کارتان خواهد شد
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.